Eerste dagen in Salamanca - Reisverslag uit Salamanca, Spanje van Fleur Stukje - WaarBenJij.nu Eerste dagen in Salamanca - Reisverslag uit Salamanca, Spanje van Fleur Stukje - WaarBenJij.nu

Eerste dagen in Salamanca

Door: fleurstukje

Blijf op de hoogte en volg Fleur

30 Maart 2011 | Spanje, Salamanca

Buenos dias!

Dit is alweer mijn vijfde dag hier in Spanje dus het werd maar is tijd voor mijn eerste verhaaltje.

De reis naar Salamanca ging goed al merkte ik meteen op het vliegveld in Valladolid dat het nog heul moeilijk ging worden om te communiceren met Spanjaarden, want zij spreken dus geen woord engels. Eerst uitleggen in de eerste bus dat ik naar valladolid busstation moest en daar dan weer zorgen dat ik van alle 20 bussen die daar staan de goeie pak, mijne bijna gemist hoppaa. En in de bus heb ik al een nederlands meisje ontmoet en in Salamanca hebben we ook taxi gedeeld, ik naar mijn gezinnetje en zij naar appartement. Bij haar zit ik nu ook in de klas! Wat is de wereld toch klein.

En over mijn gezinnetje gesproken, ik woon dus bij een vrouw van 60 en ze heet Manuela maar ze is heel aardig en wil dat ik eigenlijk gewoon de hele dag eet. En in het huis woont nog een andere student uit Amerika en drie uit Italia. Dus wel leuk dat ik ook met andere studenten nog zit.

Ik krijg hier het ontbijt en de lunch maar de lunch is dan ook om half 3 pas en heeeeel veel eten, eten en eten. De lunch heeft dus elke dag 3 gangen. eerst een soep dan iets met vis of vlees en dan salade. Fleurs buikje doet bamm daarna.
En avondeten zit er dan niet bij in maar avondeten doen ze hier om half 10 ongeveer.

De eerste dagen, zaterdag en zondag heb ik het rustig aangedaan, beetje rondgekeken enzoo en luisteren naar de gesprekken van mijn gastgezin waar ik heulemaal niks van begrijp. Maar ik begin nu al wel meer te begrijpen in het Spaans alleen antwoorden is dan nog weer moeilijk. Ik zeg dan ook heel veel si of no en gracias haha.

En maandag had ik mijn eerste schooldag, manuela heeft me naar school gebracht heel aardig en daar was het me een goed zooitje ongeregeld. Nou ja die mensen dachten dat het goed geregeld was en ze renden overal heen maar eigenlijk was het niet te begrijpen. Uiteindelijk ben ik er achter dat ik elke dag les heb van half 4 's middags tot 8 uur 's avonds. Ik moet nog even wennen aan deze bijzondere tijden maar het is ook wel weer chill elke dag uitslapeeeeen.
De lessen zijn heel goed, de leraressen spreken ook geen engels dus veel handgebaren erbij ook. En ik zit dus alleen in de klas met Annelies, dat meisje dat ik in de bus al ontmoet had. Maar ze zeiden dat er nog wel mensen bijkomen. Ik denk dat wij gewoon in de klas voor complete noobs zitten.

Er zijn hier ook heel veel nederlanders, heel anders dus dan Amerika. Het is dus we lgoed dat ik in een gastgezin zit want die andere nederlanders die in appartement zitten spreken dus de hele dag gewoon nederlands.

Maandag na school gingen we een tapastour doen, naar 4 verschillende tapasbars. Dus heeul veel tapas gegeten en sangria gedronken.
Daarna gingen we naar een welkomstparty in een club, de Camelot. Okee ging te ver alleen maar 15-jarigen die helemaal loesoe gingen. Ik zeg niet dat ik oud ben maar de basisschool had ook een feestje denk ik. Dus toen zijn we ergens anders heen gegaan, de Irish Rover en daar was het wel leuk maar rustig dus ik was om 2 uur thuis ofzo. Eerst ongeveer 30 minuten geprobeerd om de deur van het appartmentencomplex open te krijgen. Wat een dramaaa, ik zag het al voor me dat ik op straat moest slapen. Het is dus een heel moeilijk slot maar nu weet ik de truc.

gister heb ik met Annelies en een duits meisje Thione gewinkeld en het is hier echt goedkoper, vooral schoenen. Echt zoveel leuke winkels gekkenhuis. En Salamanca is best een klein stadje dus alles is te lopen en er is een groot plein waar iedereen chillt, Plaza Mayor en volgens mij is er ook redelijke vergrijzing gaande hier in spanje. Allemaal oude opaatjes en omaatjes.

Als je door Salamanca loopt, voel ik me echt middeleeuws. Alles is heel oud en het is echt heel mooi.

Nog een leuk nieuwtje voor iedereen, her is hier dus NIET lekker weer, het regent en het is koud. Ben je in Spanje. Leeeeuk maar volgens mij werd het beter.

Gister ben ik ook weer uitgeweest, want er was een brazilian party in Irish Rover. Was heel leuk en hij ging om 3 uur al dicht en toen dacht ik jaa wat is dit maar sommige clubs gaan ook pas open om 3 uur dus we konden gewoon door. Was heel leuk en om 5 uur lag ik lekker in bedje. Qua Spaanse jongens, ik moet zeggen ik heb er nog geen 1 gezien waarvan ik dacht jij bent lekker. Beeeetje jammer.

En winkels zijn hier dicht tussen 1 ongeveer en 4 en 's avonds is alles weer open tot 10 ongeveer.

Ojaa me kamer in het huis is heel chill ik heb 2persoonbed en grote kast dus allemaal primaaa.

Ik ga nu huiswerk doen want ik wil echt snel spaans kunnen dus ik word een nerdje hier.

En wil iedereen wel leuk reageren ik moet wel meer reacties dan fauve muhahaha

Dikke kus en
Hasta la vistaaaa


  • 30 Maart 2011 - 12:10

    Pappie:

    Eén moet de eerste zijn. Moeders begon zich al zorgen te maken. "Hoor maar Niets" Maar dit verhaal maakt alles weer goed. Leuk dat je al zo snel je draai gevonden hebt. Vooral met stappen:) Hard leren nu want je Spaans praten is natuurlijk wel cool. Tante Cora zal ook trots worden. Kun je leuk Spaans mee praten straks.
    Ik houd het kort, moet nu snle naar het vliegveld. Ga naar Warshau en morgenavodn heel laat weer thuis. Dikke kus van je pappie!

  • 30 Maart 2011 - 12:15

    Mamacita:

    Buenas tardes,
    Bonita historia. Bueno que España, como. Buena comida a Manuela !
    Van dat soort dingen. Fijn dat het allemaal goed gaat en je hebt dus al aardig je draai gevonden in het mooie Salamanca. En niet alleen de winkels maar dus ook al de kroegen ! Vandaar het 'vroege' bericht op Fauve's waarbenjijnu :-)
    Leuk dat Manuela je naar school heeft gebracht.
    Hier is alles OK. Frits mist jullie natuurlijk, vooral het chillen voor de bank !
    Es compatible con los chicos solamente importante estudio ! Es broma !
    Mantenernos informados. Amor y abrazos.
    Mamacita

  • 30 Maart 2011 - 12:33

    Fauve:

    Ik begrijp geen stront van het spaanse gebrabbel van mama aiiightt. En YOU NOOOOB!! Hahaha"meer reacties dan Fauve" Hahah maar leuk verhaaltje sis. Wow vet vreemd als je elke dag door middeleeuws loopt. Me kont zou der af van het gekke gevoel;) SANGRIA BABY!! Verrryyy nice. Ben je al droeloe geweest? We moeten echt een keer gaan skypen. OFNIEEE want dan zal ik wel instant gaan huilen;)

    Ik ben super trots op je dat je daar toch maar even zit tussen al die Spaanse gekken!!
    Ik ga nu uiteraard koffie halen!!
    DAAAAG(L)

  • 30 Maart 2011 - 14:55

    Danielle:

    Fleurtje! Wat ben je toch ook een held he, daar alleen in spanje. Ik ben trots op je! maar met zn 2en in de klas wat is dat voor school dan. echt vaaaag. Hopen dat het snel mooi weer wordt & tot die tijd gewoon lekker studeren ;) Dikke kussen!

  • 30 Maart 2011 - 15:17

    Annet:

    Hey meid, wat goed van je dat je al zo snel toch redelijk ingeburgerd bent daar tussen de spanjaarden. Maar ja van jou als jonge vrouw van de wereld had ik ook niet anders verwacht. Als ik je moeder was geweest had ik voor Fauve toch een begeleider geregeld. Sorry Fauve kon het weer niet laten. En wat is dat! Geen lekkere mannen daar?! Beter kijken of anders wat meer Shangria drinken, worden de mannen vanzelf leuker van.
    De schooltijden zijn inderdaad wel even anders maar ach dat went vast heel snel.
    Liefs van ons uit Coevorden.

  • 01 April 2011 - 07:57

    Liselotte:

    wheeee ik ben zo jaloers haha! klinkt echt super daar! echt fijn ook voor je dat je het zo chill hebt in dat huis ! hier gebeurt vrij weinig dus heb verder ook niks te vertellen :D ik stuur je nog wel berichtje via facebook vanavond ;) adios amigaaaaa dikke kus!

  • 01 April 2011 - 16:16

    :

    Annet! Jij stoute tante! Wacht maar strak ben ik jullie begeleider en huppelen jullie met zin 5'en achter mij aan;) DIkke zoenda

  • 01 April 2011 - 18:27

    Annet:

    Hey Fleur, wordt het niet eens tijd voor je 2de verhaal? We weten/lezen alles over Fauve maar jij loopt flink achter. Toch te druk met die Spaanse hombres?!
    En de dag dat je grote zus mij moet begeleiden? Ze is ook zooooo grappig!
    Dikke knuffels van de kids (nou ja in ieder geval van Tess)

  • 04 April 2011 - 07:05

    Mamacita:

    Lieve Fleur,
    Hoe gaat het met je? Weer een beetje opgeknapt? Wel fijn te weten dat Manuela goed voor je zorgt en je verwend met allerlei Spaanse gerechten :-).
    Je eerste week zit er al weer op in Salamanca en zoals tante Annet al schrijft, hoog tijd voor het 2de verhaaltje of toch nie.
    Succes deze week weer op school en "cuidar de ti mismo".
    Amor y abrazos !!

  • 05 April 2011 - 11:01

    Irene:

    Fleur,
    Wat een leuk verhaal!
    Mijn god, dat je gewoon niets van het spaans snapt er het gewoon probeert! Ben echt jaloers :P ik vlieg 26 april naar Turkije voor een halfjaar zoals ik je had verteld!
    Nou veel plezier nog!
    X

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Spanje, Salamanca

Salamanca en Malaga

Recente Reisverslagen:

30 April 2011

La primera semana en Malaga

22 April 2011

La última semana en Salamanca

15 April 2011

Siesta y fiesta

06 April 2011

Viva Españaaa

30 Maart 2011

Eerste dagen in Salamanca
Fleur

Actief sinds 14 Sept. 2010
Verslag gelezen: 371
Totaal aantal bezoekers 13189

Voorgaande reizen:

26 Maart 2011 - 18 Juni 2011

Salamanca en Malaga

19 September 2010 - 12 December 2010

San Diego

Landen bezocht: