Siesta y fiesta - Reisverslag uit Salamanca, Spanje van Fleur Stukje - WaarBenJij.nu Siesta y fiesta - Reisverslag uit Salamanca, Spanje van Fleur Stukje - WaarBenJij.nu

Siesta y fiesta

Door: fleurstukje

Blijf op de hoogte en volg Fleur

15 April 2011 | Spanje, Salamanca

Buenas noches!

Tijd voor een nieuwe update dacht ik zo.
Ten eerste is het hier nog steeds lekker weer, die spaanse zon kan er wat van!
Vorige week woensdag heb ik me laatste verhaal geschreven dus chaotisch als ben vertel ik alles lekker door elkaar.
Dankzij het mooie weer zijn we vorige week donderdag en vrijdag naar de rivier geweest om te zonnen lekker in het gras onder de bomen. Het is daar dus heel cool want er zijn heel veel mensen die daar lopen te chillen met drinken, eten en ze gaan muziek maken enzo allemaal gekke hippies.
Daarna dan naar huis om te lunchen en dan op naar school en daarna natuurlijk fiestaa.
Zaterdag ging onze excursie niet door dus hebben we lekker rustig aan gedaan ook weer naar de rivier.
Zondag zijn we met school naar Astorga en Leon geweest. Uiteindelijk ongeveer 6 uur in de bus gezeten en 3 uur daadwerkelijk uit de bus. maar het waren wel mooie dorpen, nou leon is groot. Daar ben ik heel cultureel geweest, honderd kerken gezien en natuurlijk weer tapas gegeten. En mijn fantastische hostmom had een heel lunchpakket mee gegeven. In Astorga zouden we naar een chocolate factory gaan maar die bleek dicht te zijn op zondagen, heel goed voorbereid van onze school. En toen terug in Salamanca ben ik met Thione en Annelies naar de Van Dijckstraat gegaan, jaa nederlandse naam heel grappig ook hoe de spanjaarden dat zeggen. Maaar daar zijn dus heel veel leuke restaurantjes dus hebben we daar lekker op het terras tapas gegeten en wijn gedronken.
Maandag zijn we voor school naar de kathedraal gegaan (jaa nog een kerk, ben er ook weer klaar mee) maar was leuk want je kon omhoog en had je uitzicht over heel Salamanca dat wes mooooi. Daarna lekker chillen in de zon (dagelijkse bezigheid natuurlijk) en daarna naar school en 's avonds fiestaaa, standaard. haha nee maar de zoon van me gastmama maakt de hele tijd grapjes dat ik dus alleen maar aan siesta en fiesta doe. Okee zit een kern van waarheid in, maaaar ik ga ook naar school en zonnen is zeker ook een must elke dag maar daar maakt hij dan ook weer grapjes over.
deze week ben ik ook wel elke dag uitgeweest, maar daddy wees gerust ik heb niet veel geld uitgegeven want het is hier heel goedkoop.
Door de vele fiesta heb ik woensdag en donderdagochtend voor school vrij weinig uitgespookt, beetje verkeerd ritme weer te pakken maar komende week ga ik vroeg opstaan, natuurlijk.
Woensdagavond gingen we naar karaoke avond, ooh ging weer te ver wij hebben natuurlijk ook ons stemmetje laten horen en gingen fire van de pointer sisters zingen. Mandy ging helemaal stuk en heeft het ook gefilmd. Leuk om terug te zien ja.
Gisteravond was het de laatste avond van kelly en mandy, twee echte amsterdammers, en toen ik met noel en kelly naar de stad liepen zagen we zo'n hokje waar je foto's kan maken dus wij met ons beste 'nuchtere' hoofd hebben we toch lelijke foto's gemaakt. Was wel weer lachen, gieren brullen.
Vandaag moest ik herstellen van vannacht maar natuurlijk wel naar school geweest en nu ben ik aan het opladen voor vanavond, misschien blijf ik ook wel thuis, wie weet.
Morgen heb ik nog geen plannen, maar zondag is het de bedoeling om naar Madrid te gaan met Annelies maar school is weer lekker duidelijk dus als we zondagochtend niet meekunnen gaan we gewoon in een willekeurige bus zitten en dan zien we wel.

Me laatste week hier in Salamanca is alweer begonnen, ik heb wel zin om naar Malaga te gaan en weer nieuwe dingen te beleven en andere mensen te ontmoeten.En ook nu ik weet dat mijn school daar een zwembad heeft. en natuurlijk het strand!

Dit was het weer, ik hoop dat alles goed gaat in Nederland met iedereen!

Adios amigos!
Dikke kuss

  • 15 April 2011 - 19:21

    Fauve:

    Lief zusje!
    Heeeeerlijke verhaaltje!! Vet grappig hier hebben ze Dykmanstreet. Midden in de hood echt mega eng. Drink je lekker veel sangria? Jij bent zo'n noob dat je gaat zeggen dat je hele week uit bent geweest (ik wacht met smacht op mama/papa reactie)
    Ik mis je stukje!!

  • 16 April 2011 - 07:36

    Mom:

    Lief Fleurtjedochter,
    Komt dan de mama-reactie........... Nee hoor, fijn dat je het zo naar je zin hebt en ook tussen de siesta en fiesta nog culturele dingen doet en zelfs Spaans leert.
    We hebben al iemand ingehuurd om je Spaans te testen als je terug bent, OK grapje NOT!
    Hoop dat Madrid nog doorgaat en anders gewoon zelf gaan inderdaad. Is er geen goede treinverbinding!
    Leuk dat je tapa's lekker vindt. Als je terug bent gaan we samen tapassen :-).
    En wat leuk dat je "Spaanse moeder" een lunchpakketje mee heeft gegeven.
    Love&Hugs

  • 16 April 2011 - 17:13

    Daddy:

    Lieve Fleur,

    Siesta y Fiesta...what else is a life about;) zo te lezen heb je daar een heerlikke & uiterst relaxte tijd. Zal zusterlief Cora maar eens vragen om je te bellen; gezelli even in het Spaans met elkaar kleppen:) Madrid is eigenlijk wel een must. Niet een plek waar je zo snel weer verzeild raakt. Pas op voor zakken / tassen rollers. Een ware plaag dar hoewel jij natuurlijk met je donkere huidskleur & haar en je soepele Spaans natuurlijk geen voor de hand liggend target bent....NOT:)

    Geniet van je laaste weekje Salamanca! Daarna heerlijk bijna twee maanden aan de kust.

    Liefs en een dikke kus.
    je pappie

  • 18 April 2011 - 19:48

    Annet:

    Lieve Fleur,
    Zucht... siesta en fiesta! What a life!!
    En oh ja samen in zo'n hok op de foto, dat blijft gieren natuurlijk. Moet ik ook maar weer eens gaan doen, gezellig een paar van die oude taarten die dan uit zo'n hokje komen rollen. Hé leuk met je moeder. Dus Marga bij deze gaan wij binnenkort een keer doen.
    Super dat je het zo naar je zin hebt en natuurlijk moet je dagelijks genieten van het mooie weer. En eh.. nog steeds geen leuke mannen of is de zoon van je gastmams erug leuk?
    Vermaak je nog even in Salamanca.
    Groetjes, Annet

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Spanje, Salamanca

Salamanca en Malaga

Recente Reisverslagen:

30 April 2011

La primera semana en Malaga

22 April 2011

La última semana en Salamanca

15 April 2011

Siesta y fiesta

06 April 2011

Viva Españaaa

30 Maart 2011

Eerste dagen in Salamanca
Fleur

Actief sinds 14 Sept. 2010
Verslag gelezen: 289
Totaal aantal bezoekers 13193

Voorgaande reizen:

26 Maart 2011 - 18 Juni 2011

Salamanca en Malaga

19 September 2010 - 12 December 2010

San Diego

Landen bezocht: