Viva Españaaa - Reisverslag uit Salamanca, Spanje van Fleur Stukje - WaarBenJij.nu Viva Españaaa - Reisverslag uit Salamanca, Spanje van Fleur Stukje - WaarBenJij.nu

Viva Españaaa

Door: fleurstukje

Blijf op de hoogte en volg Fleur

06 April 2011 | Spanje, Salamanca

Buenas noches!

Tijd voor me tweede fantastische verhaal over me avontuur hier in Salamancaa, okee afgelopen weekend iets minder avontuur want vrijdag was ik redelijk ziek geworden. ziek, zwak en misselijk het hele weekend maaar heb niet alleen in bed gelegen natuurlijk maar laat ik even bij het begin beginnen.

Afgelopen donderdag was het heel lekker weer dus ging ik met 2 duitsers en Annelies, de nederlandse lekker op het terras op Plaza Mayor zitten in het zonnetje. Okee na alle honderden waarschuwingen van vaderlief heb ik het spaanse lentezonnetje toch nog ietwat onderschat. Dus lekker rode kop daarna, sorry papa heb al heeul veel zonnebrandcreme ingeslagen.
Daarna gewoon weer school van half 4 tot 8 en daarna natuurlijk fiestaaa, wat uiteindelijk ook de beste fiesta was tot nu. Een latertje geworden, lag rond half 6 in me bedje.
De volgende fris en fruitig weer op het terras te vinden, maar wel wat ziekig (geen kater, ziek!). Vrijdagavond was de laatste avond van malte, duitse jongen, en toen zijn we nog even de bar ingedoken en een soort van salsa gedanst maar hield ik snel mee op.
Zaterdag voelde ik me helemaal niet lekker maar we gingen naar de mediamarkt, ja die hebben ze dus hier! Want ik was mijn oplader vergeten van me ipod. Toen hadden we het aantal kilometers dat we moesten lopen een beetje onderschat dus na zo'n uur lopen waren we er eidnelijk, buiten salamanca. Maar wel weer veel gezien. we zijn helemaal langs de rivier gelopen heel mooi met bruggen en parken. Daarna hebben we in het appartement van annelies gekookt, ik zelf niet maar okee en lekker een filmavondje gehouden.
Zondag heb ik lekker uitgeslapen en ben ik de stad in geweest Thione, duits meisje. En hebben we heel veel gelopen. Echt ik weet niet hoeveel kerken hier zijn enzo maar ben er alweer klaar mee. Het is wel heel mooi natuurlijk. Ook zondagavond lekker film gekeken.
maandag voelde ik me wel beter maar nog niet helemaal dus lekker rustig gedaan en na de lunch die altijd anderhalfuur duurt naar school geweest en daarna in de Irish Rover beerpong gespeeld. Heel grappig spel uit Amerika met bier en helemaal gekkenhuis.
Gister hebben we genoten van de spaanse zon en naar school geweest en 's avonds de hele avond gestudeerd. Okee toch nie wel een beetje. In me eentje ga ik neit zo snel studeren maar met een paar in het appartement van annelies gaan we dan spaans praten, voor zover dat gaat.
Ik versta wel heel veel al wat mijn gastmoeder zegt maar antwoorden is nog moeilijk. Ik ben wel blij met me gezin, ze is een echte mama dus echte mama er wordt heel goed voor me gezorgd. Misschien kom ik als een dikke koe terug maar dat is gezond zegt gastmama haha.
Vanavond doe ik lekker niks en ga ik vroeg slapen. Morgen wordt het ook weer lekker weer en we gaan de cathedraal beklimmen. Culturele fleur komt naar boven.
Het is heir nu dus warm zomerweer maar alle spanjaarden dragen dikke winterkleding. En me leraren zeggen dat ze pas in de zomerzomer korte kleren gaan dragen. Dus lekker duidelijk hier wie de toeristen zijn als ik in me korte broekie langs kom wandelen. Nou sorry maar ik ga doood nu in winterkleding.

Ik ben dus al helemaal ingeburgerd hier en vindt het heerlijk, spanje is niet van werken dus we doen alles lekker rustig, viva españaa!

Hasta luego en een dikke kus!

Mama geef fritje ook even een heule dikke knuffel van mij.

  • 06 April 2011 - 21:18

    Mama:

    Fleurtjedochter,
    Wat heerlijk om een verhaal van jou te lezen. En nog fijner dat het allemaal zo goed gaat, maar dat wist ik natuurlijk wel. Wel even een paar foto's van je Spaanse moeder maken :-). Doe jij maar lekker je zomerse kleding aan. Gekke spanjaarden ! Is het echt al 28 graden overdag ???
    Het weer begint hier ook wat beter te worden. Heerlijk met Frits fietsen, hij vindt het helemaal leuk voorop in de kist. Hij is toch zo nieuwsgierig en kan uit zijn kist alles goed zien.
    Ik zal hem een HEULE dikke knuffel geven. Geniet daar en leer ook vooral veel Spaans praten en niet alleen Spaanse cultuur snuiven. Wat fijn hè, dat relaxte leven, net als in Italië. Straks in Nederland proberen een beetje vast te houden.
    Amor y abrazos

  • 07 April 2011 - 04:19

    :

    Stukje! Wat een heerlijk verhaal. Mama vertelde al dat je lekker rond aan het stappen was in je zomerse gedoe en dat de Spanjaarden nog winterideeen hebben;) Hahaha lekkaah. Leuk dat je een goede gastmomma hebt. Ik word ook kannonen dik hier. Dunking Donut, Taco Bell en Lay's Sour cream and Union moeten echt verboden worden OMYG. "Gelukkig" heb ik wel een gym in de kelder van mijn residence maar na 10 minuten op zo'n ding dat je je armen en benen moet bewegen lig ik al hyperventilerend op de grond. We gaan morgen lekkenb bijlullen! Ik mis je zusje en stiekem heb ik weer zin in onze filmavondjes met Frits stiekem op bank;)
    Dikke zoenda uit NYC,
    Je allerleukste DROELLOEEEE OF TOCH NIEE JAA TOCH WEL NEE TOCH NIEE zus. MUAHHA DAAAG (L)

  • 07 April 2011 - 21:12

    Corita:

    Hola guapa!
    Qué tal la vida espanola? Tienes razón: En espana lo que más importa el la siesta,claro chica y..mucho comer.Que bueno que el tiempo se ha ameliorizado[hhuuhhh? opzoeken!!]
    Que disfrutas los chicos,el pescado,el tiempo y la lengua. No es tan difícil,verdad?
    Que lo pases bien,y ojo para el sol!!
    Besito,Corita de Haarlem,y saludos de Carlito,el gato grande

  • 08 April 2011 - 13:13

    Pappie:

    Dag lieverd,

    Dat doe ik mijn zus niet na:) Ik neem aan dat je Cora even in het Spaans van repliek dient. leuk verhaal en mooi dat alles zo goed gaat. Ben nu druk druk met de laatste voorbereidingen voor onze bloemenbeurs in Kiev. Volgende week di - donderdag. Kuno zit nu in de kist er naar toe en ik volg zondag. Volgende week vrijdagavond weer thuis. Ik je schrijf je morgen wat uitgebreider.
    Liefs
    pappie

  • 14 April 2011 - 11:29

    Mam:

    WAT IS HET TOCH GENIETEN ....... AL DIE VERHALEN OVER DE BELEVENISSEN VAN FLEUR IN SALAMANCA........... NOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOTTTTTTTTTTTTT
    LIEFS, MAMA

  • 14 April 2011 - 11:47

    Fleur Stukje:

    moeder jij bent zo'n grapjas maar ik doe er snel weer eentje alleen ik ben gewoon heel druk met me spaans (L)

  • 14 April 2011 - 14:51

    Mama:

    Je informatie van Malaga is binnen. Het ziet er allemaal goed uit. Wat een bofkont ben je toch!
    Je bent natuurlijk zo drukkie drukkie met Spaans dat er geen tijd overblijft voor een verhaaltje. Ahum, don't believe, persona con chistes :-)
    Liefs, Mam

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Spanje, Salamanca

Salamanca en Malaga

Recente Reisverslagen:

30 April 2011

La primera semana en Malaga

22 April 2011

La última semana en Salamanca

15 April 2011

Siesta y fiesta

06 April 2011

Viva Españaaa

30 Maart 2011

Eerste dagen in Salamanca
Fleur

Actief sinds 14 Sept. 2010
Verslag gelezen: 333
Totaal aantal bezoekers 13190

Voorgaande reizen:

26 Maart 2011 - 18 Juni 2011

Salamanca en Malaga

19 September 2010 - 12 December 2010

San Diego

Landen bezocht: