La última semana en Salamanca - Reisverslag uit Málaga, Spanje van Fleur Stukje - WaarBenJij.nu La última semana en Salamanca - Reisverslag uit Málaga, Spanje van Fleur Stukje - WaarBenJij.nu

La última semana en Salamanca

Door: fleurstukje

Blijf op de hoogte en volg Fleur

22 April 2011 | Spanje, Málaga

Holaaaaa!

Ik zit op dit moment al in mijn nieuwe kamer bij me nieuwe gastgezin in Malaga! Maar eerst even over me laatste week Salamanca.
En gefeliciteerd met mezelf natuurlijk, want ik ben jarigg!

Afgelopen weekend heb ik op zaterdag lekker heulemaal niks gedaan met Annelies beetje eten, chillen en films kijken. Zondag ochtend om 8 uur vertrok de bus naar Madrid, daar ging ik heen met Annelies. We waren er maar een halve dag dus niet heel veel gezien maar ik vond het zeker de moeite waard, Madrid is heeul mooi. En daar heb ik ook sportschoenen gekocht die ik in Malaga natuurlijk heel veel ga gebruiken, is mijn plan.
Want die tapasbuik van me begint nu wel erge vormen aan te nemen.
Ik had wel van veel mensen gehoord dat Madrid best 'gevaarlijk' is ofzo met zakkenrollers, vooral bij toeristen natuurlijk en aangezien we met alleen chinezen valt dat redelijk op maar ik heb er niks van gemerkt. Me tas heb ik ook nog dus allemaal primaa.
En afgelopen weekend was er in mijn gasthuis een engels meisje gekomen en die had ik maandagochten Salamanca een beetje laten zien.
Maandag had ik na school helaas me laatste tapastour van school en daarna de laatste beerpong in de Irish Rover waar ik iedereen nog even heb ingemaakt. not.
Dinsdag heb ik voor school met Thione een Salamanca sweater gekocht en nieuwe armbandjes en na school had ik met Lotte afgesproken om lekker te gaan drinken bij haar thuis en dan de stad in, we gingen pas om 3 uur naar de stad maar dat kan prima in Salamanca want dan beginnen de clubs net een beetje. Nou deze dinsdag dus niet, jammer weer maar was verder gezelliee.
Woensdag heb ik heel goed gestudeerd want ik had me eindtest op school waar ik uiteindelijk een 8.3 op heb gescoord jaa fleur vloeiend spaans alles.
En 's avonds was de bekerwedstrijd tussen Madrid en Barcelona dus zijn we met zijn allen wezen kijken in een bar. Gekkenhuis want de ene helft was voor barca en de ander voor Madrid. Helaaaaaaas heeft Madrid gewonnen. Toen we daarna over Plaza Mayor liepen was er een optocht bezig, en ik zweer ik dacht dat het de Ku Klux Clan was ze hadden precies zulke pakken aan. Okee wel in het paars, maar dat had dus te maken met Semana Santa hier, dat is pasen en in katholiek Spanje is dat een big deal natuurlijk. Ik vond het een beet creepy die hele optocht maar wel interessant.
Donderdag was helaas me laatste dag in Salamanca en 's ochtends heb ik me koffer ingepakt en toen me laatste geweldige 3-gangen lunch van me gastmama. Lekker me buikje helemaal rond gegeten. Haar eten ga ik zeker missen, jammie.
En toen laatste dag school extra goed opgelet.
's Avonds kwam iedereen naar het appartement waar Lotte, Willemijn en Annelies wonen en toen hadden we daarvoor bananasplits gemaakt met chocolade saus en ijs en ik kreeg er kaarsjes in heeel leuk :D
En om 12 uur was ik jariggg! Allemaal voor mij gezongen, in het spaans natuurlijk.
Mijn plan was om daarna niet uit te gaan want ik moest vandaag om 9 uur met de bus naar het vliegveld maar niet gelukt. Tussen 4 en 5 lag ik in mijn bedje en goddank kwam Manueal me kamer in dat ik wel moest opstaan muhahaha.
Nee anders had ik het ook wel gered maar had ik iets meer moeten haasten..
Laatste avond uit was wel grooot succes en toen ik naar huis liep vond ik het toch jammer om weg te gaan.
Vandaag is me vlucht naar Malaga allemaal goed gegaan, ik ben trot op mijzelf, ik heb de 2 bussen naar het vliegveld allemaal gehosseld en in Malaga hoppa de trein naar het centrum gepakt, alleen daar kwam de tegenvaller want het is goede vrijdag en dan is niks open maar ook de bussen rijden niet. Nice, na een uur langs busstations lopen heb ik maar een taxi gepakt was uiteindelijk 6 euri dus valt mee.
Ik vind Malaga nu al een super stad, het is veel groter dan Salamanca en mijn huis heeft een balkon met uizicht op zeee! Super chill.
Me gastgezin is ook heel leuk, de vrouw is super aardig en ze heeft een dochter van 13 en een zoontje van 4 die lekker naakt door het huis rond aan het rennen is.
Verder is er een vader en stiefvader ofzo ik snap het niet helemaal maar goed en Er zit nog een meisje hier, die is nu in Madrid maar die komt deze week ofzo terug dus dat is ook wel beter.
Morgen ga ik naar Tormellinos, want daar zitten Mandy en Kelly die ik in Salamanca heb ontmoet en zijn gaan deze zondag terug naar Nederland. Als het gaat lukken in ieder geval, het is hier namelijk zo goed geregeld met bussen enzo echt nice.
Ik ga nu zo douchen en lekker slapen want ben nu redelijk kapot.
Hier in Malaga blijf ik natuuurlijk trouw elke week een verhaaltje schrijven :D

Adios en een dikke kus!

  • 22 April 2011 - 20:06

    Mom:

    Fleurtjedochter,
    Ben blij dat je weer op je stekkie bent en fijn dat we elkaar vandaag nog even gesproken hebben. Wel raar, want het is jullie (Waldo en jij) eerste verjaardag zonder elkaar, eigenlijk de eerste verjaardag niet thuis ! Klinkt allemaal goed daar in Malaga. En leuk hoor zo'n rennend naakt manneke door het huis. Hoop dat het weer bij jullie wat beter wordt zodat je ook kan gaan genieten van het strand.
    liefs en huggies

  • 22 April 2011 - 20:52

    Daddy:

    --------natuurlijk ook van mij nog de allerliefste wensen:) Van harte dappere dochter! Mooi resultaat in Salamanca en nu mega luxe in Malaga. eigen kamer, with a view and loopafstand van school. Geniet van je eerste weekend en spreek je snel weer. Kisses & a big Hug
    je pappie

  • 22 April 2011 - 21:07

    Cora:

    HAPPY BIRHDAY to you !!!!Wat heerlijk dat alles zo goed gaat,en chique uitzicht op zee!Kun je die luitjes een beetje volgen?Ze lullen nogal snel daar in het zuiden en ze slikken ook nog van alles in ha ha..Hier al tijden superzonnig weer en gortdroog..Je bent niet de enige die bruin wordt hoor! Veel golfie golfie en morgen studiedag in Amsterdam[coaching] je moet wat op je oude dag..Ten cuidado,besito de Corita y Carlos el gato grande y blanconegro

  • 22 April 2011 - 21:46

    Annet :

    Dat is toch ook wat, hebben wij hier volop zomer, zit je in Spanje en dan heb je regen. Maar dat zal binnenkort wel weer "normaal" zijn. Nog net op tijd om je een Happy Birthday te wensen. Veel fun op je nieuwe stekkie en zo leuk zo'n bloterikje!
    Liefs, Annet

  • 23 April 2011 - 07:47

    Mim:

    lieve fleur,
    had je gisteren willen mailen natuurlijk om je te feliciteren met je verjaardag maar.....dagje in delft geweest...'s avonds ook weer weg....enfin je weet heo het gaat! maar daarom niet minder gemeend: van harte proficiat fleur, én met je broer natuurlijk ook nog!!
    de verhalen lees ik nog een keer..het is dit weekend pasen en heb nog het een en ander te regelen.
    fleur, maak er een mooie tijd van (en volgens mij lukt dat al van harte) en tot het volgende mailtje.
    veel liefs uit swiftercity
    mim

  • 23 April 2011 - 09:11

    Fauve:

    ZUSJE!! Natuurlijk nog een keer gefeliciteerd met je verjaardag! Blij dat je veilig bent aangekomen enz! Super leuk dat je bananen split afscheid kreeg en ik moest wel een beetje hardop lachen om het naakte 4 jarige mannetje;) Het is hier nu half 2. Ben net een half uur terug uit Pacific. Tis daar weer leuker dan downtown hier. En nu is dus vantaggio party aan de gang. Geen stront aan :P Ik heb trouwens wel eindelijk vrienden;) Super goed van je 8.3 trouwens UBER NOOB!! Lees je mijn mailtjes wel? Ik mis je Fleur!! (en nu moet ik huilen want ik ben een beetje droeloee of toch nieee JAA TOCH WELLL LOELOELOELOEE))
    Dikke zoenda aan het leukste zusje van de wereld.
    Trouwens ik krijg 100 keer per dag te horen dat ik de groetjes aan je moet doen van Converse school dus bij deze;) (L)

  • 25 April 2011 - 19:02

    Mom:

    Liefste Fleur,
    Hoe was je eerste dag op school? Beetje leuke mensen om je heen?
    liefs en zoenen,
    Mam

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Spanje, Málaga

Salamanca en Malaga

Recente Reisverslagen:

30 April 2011

La primera semana en Malaga

22 April 2011

La última semana en Salamanca

15 April 2011

Siesta y fiesta

06 April 2011

Viva Españaaa

30 Maart 2011

Eerste dagen in Salamanca
Fleur

Actief sinds 14 Sept. 2010
Verslag gelezen: 383
Totaal aantal bezoekers 13192

Voorgaande reizen:

26 Maart 2011 - 18 Juni 2011

Salamanca en Malaga

19 September 2010 - 12 December 2010

San Diego

Landen bezocht: