La primera semana en Malaga - Reisverslag uit Málaga, Spanje van Fleur Stukje - WaarBenJij.nu La primera semana en Malaga - Reisverslag uit Málaga, Spanje van Fleur Stukje - WaarBenJij.nu

La primera semana en Malaga

Door: fleurstukje

Blijf op de hoogte en volg Fleur

30 April 2011 | Spanje, Málaga

Holaaaaaa!

En me eerste week zit er alweer op in het niet zonnige Malaga! Nee ik mag niet klagen want we hebben al wel heel mooi weer gehad hier maar dit weekend is het weer een beetje jammer.

Vorige week zaterdag was ik dus naar Torremolinos geweest om Mandy en Kelly op te zoeken. In Torremolinos was er een hele overstroming aan de gang, die spanjaarden weten echt niet wat ze met dat water moeten als het regent. Zomergevoel kwam er dus ook niet bij maar goed feestje hebben we natuurlijk wel gehad! En het leukste nog wel is dat ik gewoon een broodje kaassoufle heb gegeten, genieten gewoon. Want er zitten daar dus heel vele nederlandse barren enzo vet grappig. In de zomer is het ook zo'n lekker ordinair feestoord. Maar wel weer echte nederlandse gezelligheid gehad!
Ik was daar ook blijven slapen en zondag heb ik mezelf naar huis gesleept.

Zondagavond had ik op me nieuwe school een welkomstwoord enzo, ik moet dus ongeveer een kilometer de berg oplopen om bij me school te komen, heel goed voor de benen, niet zo goed voor me humeur 's ochtends om kwart over 8 op weg naar school.
Maandag had ik me eerste schooldag en moest ik een test maken om te kijken in welk niveau ik kwam. Ik zit nu dis in level B1 en in Salamanca had ik level A1 afgerond, dus dat betekent dat ik heel level A2 overgeslagen heb. Zo slim ben ik, nee moet dus wel wat harder studeren maar is wel heel goed voor me spaans. We zaten deze week met z'n 5en in de klas, twee zwitserse en twee duitse en ik. Maar wel leuk en de lessen zijn supergoed.
Ik heb hier wel gewoon 's ochtends les van half 9 tot half 1, op zich prima tijden behalve als je fiesta fiesta doet de avond ervoor.
Maandag hadden we een tour door de school en door appartementencomplex waar ik de laatste 4 weken zit, zit dus aan de school vast! Verder hebben we een restaurant en een zwembad dus super chill. School is heeel mooi gelegen, mijn klas heeft uitzicht op zee en we zitten op een berg achtig.
Ook gingen we maandag met een bus door Malaga, lekker toeristisch doen enzo en daarna gingen we op school met alle nieuwe studenten paella eten, jammieeee.
Dinsdag gewoon school, en toen naar he strand met een paar meiden. Was zoo lekker weer en natuurlijk een neger geworden. Beetje rood misschien. Daarna ben ik heeeel goed gaan hardlopen langs het strand, alleen ben ik toen de sleutels verloren van me appartement, oeps dus moet nog een nieuwe kopie maken haha.
Woensdag na school zijn we ook meteen gesprint naar het strand en om 8 uur gingen we met school op tapastour, eerst naar een soort wijnbar waar we vino dulce kregen, en als je dat drinkt opent dat je buik ofzo voor het eten. Nou dat heb ik gemerkt daarna bij de tapasbar, heb ongeveer 5kg naar binnen gewerkt. Was super lekker dus.
Daarna gingen we naar een club waar ze Queensday vierde! Geen hollandse nummers maar wel even gefeest, al kwamen niet echt meer in de stemming doordat we onze buik de hele tijd meosten meeslepen.
Heel verantwoordelijk dus niet zo laat gemaakt. Donderdag, wat een verrassing, gingen we naar school weer naar het strand haha zwaar leven. We maakten wel steeds huiswerk op het strand, begrijp me goed.
Zon maak wel heel moe, dus donderdagvond vroeg me bedje in gedoken na heel lang met de dochter gekletst te hebben. Vet goed voor mijn spaans, want zij is helemaal gek van honden en paarden dus kon ze lekker lullen.
Op deze school moet je elke vridjag een test maken om naar de volgende week van je level te gaan. Nou ik faalde, maar het is wel goed om deze week nog een keer te doen, want dan ben ik helemaal bij. Kom ik dus wel in een nieuwe klas, ben benieuwdd.
En me lerares vertelde dat er deze week 50 nieuwe studenten, dus wordt gekkenhuis. Ik was deze week maar met 13 nieuwe anderen.
Vrijagavond hadden we 'party' van school okee niet zoveel aan, dj faalde maar wel lekker goedkope drankjes en de ober deed gezellig mee dus die werd ook helemala droeloe. Daarna met de laatste bus de stad in, alles begint hier heel laat, en toen naar the White Club geweest. Was heel leuk draaide vet goede muziek, dus de hele nacht doorgedanst :D Terug moeten we met de taxi dat is dan 11 euro maar met zijn 4en valt dat dus wel mee.

Ojaaa en vrijdag hadden we na school een babykatje gevonden, helemaal alleen en hij had zijn oogjes nog geens eens open! En de mensen van de receptie zeiden dat hij daar al de hele dag weg, dus mama was echt weg. Toen werden Jenny en ik zijn mama en gignen we hem warm houden totdat de dierenarts open ging. Die heeft hem onderzocht en hij zei dat hij heel sterk is en toen heeft de bazin van de school hem mee naar huis genomen om te verzorgen. Ik had hem natuurlijk graaag willen houden maar gaat beetje moeilijk. En we hebbem hem Valientino genoemd, want valiente betekent dapper! lief heee.

Straks ga ik winkelen met niet zoveel geld maar alsnog en misschien vanavond fiesta fiestaa!

Dikke kus aan iedereen en geniet van koninginnedag!

  • 01 Mei 2011 - 08:53

    Mom:

    Hi Fleur,
    Leuk zo'n uitgebreide update van jou leven in Spanje :-). Hoop dat weer wat beter wordt, volgens weeronline is het vanaf 5 mei helemaal goed. (goed insmeren !) Hier gaat alles zo zijn gangetje. Pap en ik hebben ruim prinsennacht gevierd maar zijn op Koninginnedag lekker in de tuin gebleven. Te druk in de stad. Pas je je fiestas wel een beetje aan school aan en niet andersom. Jammer dat we geen foto's kunnen zien. Via facebook misschien, maar dan moet je wel mij toevoegen dochter !!!
    Ik bel deze week. Veel liefs Mam

  • 02 Mei 2011 - 15:08

    Cherelle:

    fleuriii!

    Klinkt echt super leuk allemaal!:D ik heb ook super veel zin om naar Spanje te gaan!
    Is het nog een beetje te vergelijken met San Diego?

    XXXXXXXXXXXXXXXXXXXx

  • 02 Mei 2011 - 17:07

    Pappie:

    Lieve Fleur,

    Wat een geweldig verhaal!. Goed van je dat je al B1 niveau mocht proberen. Veel lullen met de dochter:) Heb je mijn verrassing al gezien? Welke? Dat vertel ik niet; wacht maar af;)
    Het Spaanse eten bevalt je als vegetariër dus heel goed....kg's Tapas:) Handig zo'n wijntje dat eerst je buik voorbewerkt... De zon wordt nu natuurlijk snel een echte koperen ploert. Straks wordt het bij jullie ook strak blauw en dan is factor 60 zwaar aan te bevelen en niet in de zon van 11 tot 4. School - lunchen - siesta en dan bruinen van 16-20 uur.
    Hier was het natuurlijk allemaal koninklijk wat de klok sloeg. Verjaardagen, trouwpatijen en meer van dat soort ongein. Vanochtend nog even proefgereden in een snelle sportbak (MB SLK350) maar als ik mijn rijbewijs nog even wil houden moet ik het maar niet doen. Morgen naar Keulen dus dan kan ik even mijn trouwe bakkie uitlaten en checken of ik de 243 echte km van de laatste keer kan verbeteren. Kuno in de stress naast me:) Moeders is nu een fotoshoot aan het maken van Frits dus die mail ik straks naar je toe ( en naar Fauve natuurlijk)
    Heb je nog excursies of andere leuke dingen in het verschiet of is je school daar niet zo actief mee. Ben je al in de haven geweest? Veel cruiseschepen doen de haven aan. Trouwens als excursie trip: Gibraltar. Ligt maar 100 km van Malaga. (Spanje is mega groot Barcelona ligt maar liefst bijna 1000 km noordelijker) Ja zo steek je nog wat op ;) Geniet ze van deze week. Succes met je B1 en pas op voor de zon. Liefs en een dikke kus. Je pappie

  • 12 Mei 2011 - 20:52

    Cora:

    Lief Fleurtje,dank je wel voor je attente verjaardagsbriefje aan mij! En je spaans gaat best heel goed,hè,ik ben trots op je!Hoe gaan de verleden tijden,of is dat weer een ander level,pfff,difícil! Heb mijn birthday vet gevierd met 20 lullende dames,kun je je wel wat bij voorstellen,opa en oma waren er ook,gezellig.De ene dag gaat het goed met oma en de andere dag niet,het is niet anders.Nou wijffie,geniet ze verder met de tapas en de fiestas,besos,Corita

  • 11 Juni 2011 - 18:40

    Cora:

    Hola Florita,
    Qué tal? Una semana más,y listo. Te gusta volver a casa o no?
    Quizás hayas encontrado un chico simpático y nunca quieres salir de Espana...Tuvimos un día fenomenal con los abuelos tuyos,sesenta anos de boda,uffff. 17 personas en un barco lindo pasando por el río Vecht. Un almuerzo rico también! Una pena que no estabas. Aquí todo muy bien. Tu madre vuelve a trabajar por medio ano. En Amersfoort,es muy contenta.
    Bueno,hasta pronto,que lo pases bien los últimos días,besito de Corita y El Gato NegroBlanco Carlos!!!

  • 17 Juni 2011 - 14:54

    Pappie:

    een laatste update van 30 april kan natuurlijk niet. Nog even een afscheids berichtje uit Malaga. Keep the followers informed!
    Een mooie exit level gehaald? geniet van je laatste dag en zie je morgenavond graag veilig weer terug.

    liefs en een dikke knuffel
    je pappie

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Spanje, Málaga

Salamanca en Malaga

Recente Reisverslagen:

30 April 2011

La primera semana en Malaga

22 April 2011

La última semana en Salamanca

15 April 2011

Siesta y fiesta

06 April 2011

Viva Españaaa

30 Maart 2011

Eerste dagen in Salamanca
Fleur

Actief sinds 14 Sept. 2010
Verslag gelezen: 2144
Totaal aantal bezoekers 13194

Voorgaande reizen:

26 Maart 2011 - 18 Juni 2011

Salamanca en Malaga

19 September 2010 - 12 December 2010

San Diego

Landen bezocht: